Suurtel disaineritel on alati olnud oma muusad – neiud, kelle erakordne ilu inspireeris meistriteoseid. Sageli said neist mitte ainult kliendid, vaid ka disainerite lähedased sõbrad. Nende hulgas olid seltskonnadaamid, lauljatarid, näitlejannad ja isegi kuninglikud isikud. Üheks selliseks muusaks sai Audrey Hepburn, Hollywoodi kuldajastu legend, kes mängis olulist rolli Hubert de Givenchy elus.

 

Tõusev täht Audrey saabus Pariisi 1953. aastal. Tema eesmärk oli leida kostüümid filmile „Sabrina“ – linateosele, mis pidi kinnistama tema edu peale „Rooma puhkust“. Ta otsustas pöörduda Hubert de Givenchy, noore moekunstniku poole, kelle nimi juba kajas Pariisi moemaailmas. Kuid kui Audrey astus ateljeesse, sattus Givenchy segadusse – ta ei tundnud teda ära. Selgus, et tegu oli eksitusega: disainer ootas teist Hepburni – kuulsat Katharine’i, mitte tollal veel vähetuntud Audreyt.

 

Hoolimata sellest palus Audrey disaineril luua kostüümid tema eelseisvaks rolliks. Givenchy keeldus – ta oli hõivatud oma uue kollektsiooni loomisega. Kuid Audrey jäi järeleandmatuks. Nagu Givenchy hiljem meenutas: „Ta oli väga järjekindel. Ta kutsus mind õhtusöögile, mis oli tollaste naiste jaoks väga ebatavaline, ja selle õhtusöögi ajal sain aru, et ta on ingel.“ Tema karisma, suured silmad ja õrn figuur võlusid disainerit. Audrey kehastas „Givenchy naise“ ideaali, kellele ta oma loomingut pühendas.

 

Givenchy pakkus talle võimalust valida midagi oma viimasest kollektsioonist. Audrey jalutas ateljees ringi ja valis mitu mudelit, millest said hiljem ikoonilised rõivad: must kleit paadikujulise kaelusega (mida hakati kutsuma „Sabrina dekolteeks“) ning valge organdist ballikleit musta tikandiga. Need kostüümid tegid tema tegelaskujust elegantsi etaloni.

 

„Sabrina dekoltee"

„Sabrina dekoltee”

 

Valge ballikleit filmist "Sabrina"

Valge ballikleit filmist „Sabrina”

 

Nii sai juhuslikust kohtumisest alguse legendaarne liit. „Sabrina“ edu pani aluse nende sõprusele ja koostööle, mis kestis üle 40 aasta. Givenchy lõi Audrey jaoks hulga ikoonilisi rõivaid: siidist punane kleit ja mustriline valge kleit filmist „Naljakas nägu“, romantilised kostüümid filmile „Pärastlõunases armastuses“ ja loomulikult see kuulus väike must kleit filmist „Hommikueine Tiffany juures“.

 

Mustriline valge kleit filmist „Naljakas nägu“

Mustriline valge kleit filmist „Naljakas nägu“

 

Must kleit filmist „Hommikueine Tiffany juures“

Must kleit filmist „Hommikueine Tiffany juures“

 

Nad aitasid teineteisel jätta jälg moelukku. Audrey inspireeris Hubertit, ja tema õmbles talle rõivaid, mida näitlejanna kandis oma elu tähtsündmustel. Oma teisel pulmapäeval kandis Audrey Givenchy ansamblit: minimalistlikku roosat A-lõikelist pikkade varrukatega kleiti koos elegantse peapaelaga.