Hambulised väikesed koletised Labubu ilmuvad üha sagedamini Instagramis ja TikTokis. Blogijad ja moefännid, olenemata soost, on neist lummatud, koguvad neid ja kaunistavad nendega oma kotte (bag charms trend on täies hoos!). Ometi on neid, kes ei mõista Labubu buumi ja küsivad: mis neis hambulistes tegelastes nii erilist on? Aga fakt on see, et Labubu populaarsus kasvab iga päevaga.
Kes on see Labubu, kust ta pärit on ja kuidas ta vallutas moemaailma?
Labubu lugu
Labubu pole pelgalt mänguasi, vaid illustreeritud raamatu The Monsters peategelanna. Selle lõi Hongkongi kunstnik Kasing Lung juba 2015. aastal. Raamatu tegelased on inspireeritud Skandinaavia müütidest ja elfijuttudest. Võlulises metsas elab Labubu koos seitsme sõbraga: Zimomo – elfide juht, Tycoco – Labubu poiss-sõber, Mokoko, Yaya, Spooky, Pato ja Pippo. Igal tegelasel on omanäoline välimus ja iseloom. Kuid just Labubu, kes meenutab teravate kõrvade ja vallatu naeratusega kassipoega, sai tõeliseks staariks ja võitis moefännide südamed üle maailma.
Miks Labubu nii populaarne on?
2019. aastal otsustas Kasing Lung oma tegelased „ellu äratada“, sõlmides lepingu Hiina ettevõttega Pop Mart, mis on tuntud oma kogutavate mänguasjade poolest. Labubu eripära on see, et neid ei saa lihtsalt valida ja osta: mänguasjad müüakse üllatuskastides ja enne avamist pole teada, millist tegelast saad. Just see tekitas Aasias moebuumi. Kollektsionäärid tormasid kastide järele, lootes saada haruldasi eksemplare, näiteks Labubu Hiina uusaasta kollektsioonist, Vans’iga koostöös loodud mudeleid või eksklusiivses „Kastanikakao“ värvis.
Tõeline plahvatuslik populaarsus toimus 2024. aasta keskel, kui Lõuna-Korea bändi BLACKPINK liikmed Lisa ja Rosé hakkasid oma luksuskotte Labubuga kaunistama ja seda sotsiaalmeedias jagama. Nende eeskuju järgisid maailma staarid: Rihanna, Kim Kardashian ja paljud teised hakkasid oma kollektsioone näitama või kandma Labubut aksessuaarina. Selle tulemusel teatas Pop Mart 2024. aasta aruandes, et nende netotulu kasvas 188% ja müük rohkem kui kahekordistus võrreldes eelmise aastaga.
Kui palju Labubu maksab?
Labubu populaarsuse tõusega TikTokis ja Instagramis algas fännide seas tõeline jaht haruldaste mudelite järele. Pop Marti ametlikul veebisaidil müüakse mänguasjad hetkega läbi, edasimüüjatelt võib neid leida 500–3000 euroga, olenevalt kollektsioonist. Labubu baasmudeli võtmehoidja maksab umbes 20 eurot, kuid pead ootama, kuni need jälle poodi jõuavad.