Itaalia meedia arutleb elavalt kuulujutte, milline saab olema Demna Gvasalia debüütkollektsioon Gucci jaoks ning millist strateegiat on Keringi juhtkond valinud, et see esitlus võimalikult märgiliseks muuta.

 

Pole kellelegi saladus, et Kering elab üle keerulisi aegu. Sabato De Sarno ajastu tõi Guccile ja kogu kontsernile märkimisväärseid rahalisi kaotusi. 2025. aasta esimeses kvartalis langesid brändi müüginumbrid 25%, mis polnud ootamatu. Veebruaris vallandati Sabato De Sarno loomingulise direktori kohalt ning märtsis nimetati tema asemele Demna Gvasalia, kes oli varem Balenciaga loominguline juht. Gucci vajab kiiresti esteetilist muutust ja finantsnäitajate taastamist. Just seetõttu oli Demna ametisse nimetamine nii ootamatu – selle otsuse põhjuseid analüüsisin lähemalt siin.

 

Keringi juhtkond ei piirdunud siiski sellega. Väidetavalt ei toimu Demna debüüt traditsioonilise moeshow kujul, vaid digitaalselt. Lisaks saab kollektsiooni meeste ja naiste rõivaid osta kohe pärast esitlust 50 valitud Gucci butiigis. Juhtkond on otsustanud järgida See now, buy now strateegiat, mis väldib tavapärast pooleaastast ooteperioodi.

 

Seda otsust toetasid Gucci tegevjuht Stefano Cantino ja Keringi tegevjuhi asetäitja Francesca Bellettini. Peamine eesmärk on haarata võimalikult laia auditooriumi ja viivitamata testida vastukaja brändi uuele loomingulisele visioonile. Olukorras, kus Gucci nõuab kiireid tulemusi, oleks pikaajaline ootamine liialt riskantne. 

 

Kuigi projekti detailid on veel saladus, on kindlasti selge: ees ootab tõeline stiilirevolutsioon. Kas sellest saab Gucci uus renessanss või järjekordne kriis? Seda saame teada septembris.