13. märtsil 2025 raputas kogu moemaailma ootamatu uudis: Balenciaga loovjuht Demna Gvasalia lahkub brändist. Ja mitte ainult ei lahku, vaid liigub edasi Gucci – teise Keringi kontserni brändi juurde.
Demna töötas Balenciagas 10 aastat ning tema stiil – hüpertrofeeritud tänavamood – on brändiga tugevalt seotud. Ta ei muutnud kunagi oma visiooni, alustades Vetementsi loomisest koos oma venna Guramiga. Isegi Balenciaga kõrgmoe kollektsioonides võis märgata tänavamoe elemente, alates oversized jopedest kuni teksadeni, mis ei meeldinud sugugi kõigile.
Esialgu olid paljud segaduses: kas Demna tõesti lahkub Balenciagast või hakkab ta juhtima kahte brändi korraga? Olukord selgines, kui ilmnes, et Demna esitleb oma viimast kollektsiooni Balenciaga jaoks juulis kõrgmoe nädalal.
Miks aga Demna Gucci juurde viidi?
Eriti arvestades, et pärast tema ametisse nimetamist langesid Keringi aktsiad rohkem kui 11% – aktsionärid polnud ilmselgelt selle otsusega rahul.
Vastus on lihtne: ei midagi isiklikku, lihtsalt äri. Kuigi Keringi portfelli kuuluvad sellised kuulsad nimed nagu Balenciaga, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Saint Laurent ja Brioni, kaks kolmandikku kontserni kasumist moodustab just Gucci. Kui moemajal läheb halvasti, kannatab kogu ettevõte.
Alates 2022. aastast, pärast Alessandro Michele lahkumist, on Gucci müük pidevalt langenud. Katse korrata Michele edu, määrates loovjuhiks disainerite meeskonnast „tundmatu talent“, kukkus läbi. Michele järglast Sabato de Sarnot kritiseeris moekogukond karmilt ning lõpuks Kering vallandas teda, makstes talle 18 miljoni euro suuruse hüvitise.
Praegu on Gucci üsna halvas olukorras. Pärast Sabato de Sarno lahkumist, kes ei suutnud müüki tõsta, peab bränd kiiresti midagi ette võtma. Neile on vaja inimest, kes suudaks ühe päevaga revolutsiooni teha, ja siin tundub Demna loogiline valik. Enne tema tulekut Balenciagasse räägiti sellest brändist vähe – see oli tuttav vaid tõelistele moeentusiastidele. Täna on see nimi kõigil huulil (tihti meemide kujul). Demna viis Balenciaga müügi enneolematule tasemele ning nüüd loodab Kering, et ta suudab sama teha Gucciga.
Aga mis saab Gucci esteetikast? Brändil pole selgelt väljendunud DNA-d, mis annab ruumi katsetusteks. Kas Demna toob kaasa oma tunnusliku tänavamoe või üllatab meid millegi täiesti uuega? Tõenäoliselt saame vastuse juba sel sügisel!