Sel nädalal avaldas Lyst 2025. aasta esimese kvartali kõige populaarsemate moebrändide ja toodete edetabeli. Seekord toimus Lysti indeksi ajaloos kaks ennenähemat sündmust. Vaatame lähemalt peamisi momente, tõstame esile olulisemad brändid ja tooted ning teeme kokkuvõtte, mida see moemaailma jaoks tähendab.

 

Mis on Lysti indeks?

Lysti indeks on kvartaalne edetabel, mille koostab maailma suurim moekaubandusplatvorm Lyst, teenindades aastas 160 miljonit kasutajat. Edetabel põhineb ostjate käitumise analüüsil: nende otsingutel (platvormil ja väljaspool seda), toodete vaatamistel ja ostudel. Lisaks võetakse arvesse brändide mainimisi sotsiaalmeedias, aktiivsust ja publiku kaasatust kogu maailmas. Lihtsamalt öeldes näitab Lysti indeks, millised brändid ja tooted on hetkel kõige populaarsemad.

 

 

#OldLoewe

Edetabeli esikoha võttis Hispaania bränd Loewe, asendades Miu Miu. Brändi populaarsuse tõus on seotud loovjuhi Jonathan Andersoni lahkumisega – brändi otsingud kasvasid 38%. Andersoni panust on raske ülehinnata: kui ta Loewe’sse tuli, oli bränd peaaegu tundmatu. Täna ostetakse Loewe tooteid kui investeeringuid ning tema ajastut nimetatakse juba Old Loewe’ks – sarnaselt Phoebe Philo ajastuga Celine’is.

 

Loewe tooteid pole veel top 10 hulgas (kuid ootame Tomato Bag’i!), kuid Miu Miu hoiab positsioone: nende Mocha Mousse värvi käekott on 5. kohal.

 

Chloé: Boho-šiki tagasitulek

Bränd Chloé tõusis 10 positsiooni võrra, jõudes 9. kohale. Loovjuhi Chemena Kamali õrn, pastelne boho-stiil on moepublikule meeltmööda. Chloé volangidega helesinine kleit sulgeb toodete top 10.

 

COS ja Uniqlo: Massturg edetabelis

Kõige üllatavam oli massturu brändi COS jõudmine top 10 hulka – see tõusis 11 positsiooni võrra. Esimest korda Lysti indeksi ajaloos on taskukohase segmendi bränd võrdväärne luksusbrändidega. Sellele aitasid kaasa COS-i tumerohelised püksid, mis saavutasid toodete edetabelis 6. koha.

 

Veelgi šokeerivam oli Uniqlo tavaliste sokkide (hinnaga vaid 3,90 dollarit) jõudmine 8. kohale. See on Lysti indeksi ajaloos odavaim toode, mis on topi pääsenud.

 

Spordirõivaste buum ja uued nimed

Spordirõivaste bränd On, mida Zendaya aktiivselt reklaamib, jõudis esimest korda Lysti edetabelisse. Spordirõivaste nõudlus kasvab kiiresti, eriti hübriidmudelite, nagu sneakerina (balletistiilis tossud), järele, mille otsingud kasvasid 1300%. Toodete edetabelis on Puma Speedcat balletikingad (3. koht) ja Adidas Taekwondo Sneakers (2. koht).

 

Celine ja Kendrick Lamar

Kendrick Lamari esinemine Super Bowlil Celine’i laienevate pükstega tekitas tõelise buumi: otsing “lõhestatud teksad” kasvas Lysti platvormil 412%. Celine’i Marco teksad tõusid toodete edetabeli tippu.

 

Mida see moe jaoks tähendab?

Lysti 2025. aasta indeks näitab, et mood muutub üha mitmekesisemaks ja demokraatlikumaks. Retro-tossud, boho-stiil ja balletiesteetika püsivad ostjate tähelepanu keskmes. Massturu brändide COS ja Uniqlo läbimurre, mille taskukohased tooted jõudsid top 10 hulka, viitab luksuskaupade populaarsuse vähenemisele ja kvaliteetsete, kuid soodsate rõivaste nõudluse kasvule. On’i ja Celine’i edu, mida toetavad koostööd kuulsustega, tõestab, et staaride turundus on endiselt võimas mõjutusvahend.