Esmakordselt Suurbritannias esitleb Victoria ja Alberti muuseum (V&A) näitust, mis on pühendatud legendaarsele Prantsusmaa kuningannale Marie Antoinette’ile. Prantsusmaa viimane kuninganna oli rokokoo ajastu stiiliikoon, kes mõjutas suuresti Euroopa õukondade moodi ja maitset. Näitust toetab ikooniline jalatsibränd Manolo Blahnik ning see toob esile Marie Antoinette’i mõju 18. sajandi moele ja tänapäeva popkultuurile.

Marie Antoinette õukonnakleidis, 1778
Immersiivne näitus viib külastajad 18. sajandi Prantsuse õukonna atmosfääri audio- ja video installatsioonide abil. Külalisi ootab ainulaadne sensoorsne kogemus – võimalus tunda kuninganna armastatud parfüümi.
Näitusel on eksponeeritud 250 eset, sealhulgas dekoratiivkunst, mööbel ja Marie Antoinette’i isiklikud esemed. Eksponaatide hulgas on kuninganna söögiriistad, aksessuaarid ja tualett-tarvete komplekt, millest paljud on esimest korda lahkunud Versailles’ lossist.
Eraldi tähelepanu väärib kuninganna garderoob. Külastajad näevad peenelt tikitud kleidifragmentide, siidist kingi ja Marie Antoinette’i isiklikke ehteid.
Näitus tutvustab ka kaasaegset disainerrõivastust, mis on inspireeritud kuninganna stiilist. Eksponeeritud on selliste brändide loomingut nagu Dior, Moschino, Chanel, Erdem, Vivienne Westwood ja Valentino. Eraldi osa näitusel moodustavad Milena Canonero Oscari-võitnud kostüümid filmist „Marie Antoinette“ (2006).
Näitus algab 20. septembril ja kestab kuni 22. märtsini 2026. aastal. Piletite hind: £23 tööpäevadel, £25 nädalavahetustel. Eelmüük on saadaval muuseumi veebisaidil.