Louis Vuitton hoidus pikka aega konkurentsitihedast kosmeetikatööstusest eemale. Ent isegi selline moemaailma gigant ei suutnud vastu panna kasumite langusele ning tutvustas sel aastal oma üliluksuslikku kollektsiooni. 29. augustil ilmub brändi butiikides ja veebilehel La Beauté tootesari, mis hõlmab huulepulki ja huulebalsameid hinnaga 140 eurot ning lauvärve 220 euro eest. Iga toote saab täiendada, soetades eraldi uuesti täidetavaid pakendeid.
Kes seisab kõige kallima kosmeetika taga turul? See on keegi muu kui Pat McGrath, kultuslik jumestaja ja Louis Vuittoni ilusuuna uus loominguline direktor, kelle ametisse nimetati 2025. aasta märtsis.
Kui Pat McGrathi nimi tundub sulle võõras, siis tema töid oled kindlasti näinud: näiteks klaassefektiga meik John Galliano viimasel kõrgmoe moeshow’l Maison Margielale või ekstravagantsed tööd brändidele, nagu Alexander McQueen, Valentino ja Dior. Pat McGrath on jumestaja ilma ametialase hariduseta, kuid tema ainulaadne talent viis moe-meigi kunstitasemele. Tema panus tööstusesse on tunnustatud mainekate auhindadega: 2017. aastal sai ta esimese jumestajana CFDA asutajaauhinna ning 2021. aastal omistas kuninganna Elizabeth II talle Briti Impeeriumi daami tiitli moe ja iluvaldkonna teenete eest. – Pat oli ka esimene jumestaja, kes selle aunimetuse sai.
Lapsepõlv ja noorus
Pat McGrath sündis 1970. aastal Northamptonis, Inglismaal, Jamaika päritolu Jean McGrathi peres. Üksikema ja Jehoova tunnistajana kasvatas Jean tütart ranges, kuid loovas keskkonnas. Jean oli moeentusiast ja õpetas tütart tundma õppima värvitoone, kangaid ja mustreid. „Ta õpetas mind kohapeal moeshow’de korraldamist … vaata mustreid, uuri kangaid, vaata meiki üle – ja alusta,” meenutas Pat 2007. aasta intervjuus moeajakirjale Vogue.
Pärast keskkooli läbis Pat kunstikursuse Northamptoni kolledžis ja kolis Londonisse, kus teda võlus 1980. aastate klubielu värvikas esteetika. Legendaarne Blitz-klubi ja selle staarid, nagu Boy George, nende ekstravagantse meigiga inspireerisid teda esimestele katsetele. Pat järgis stiiliikoneid King’s Roadil, võttes omaks nende ebatavalise stiili.
Läbimurre kõrgmoes
Oluliseks pöördepunktiks oli kohtumine Kim Boweniga, stilistiga, kes töötas ajakirjadele The Face ja i-D. Kim märkas Pat’i potentsiaali ja hakkas teda kutsuma moepildistamistele, kus ta sai meigiga eksperimenteerida. Boweni kaudu tutvus Pat Edward Enninfuliga, toona i-D peatoimetajaga, kes aitas tal oma talenti näidata ja muutis ta moodsate pildistamiste võtmeisikuks.
Panus moetööstusesse
Sellest ajast peale polnud ühtegi märkimisväärset 1990ndate ja 2000ndate moeshow’d ilma tema osaluseta. Enne Pat McGrathi tulekut oli moeshowdel meik pelgalt riiete täienduseks. Pat muutis reeglid, tehes meigist tõelise kunsti. Ta oli esimene, kes hakkas kasutama dekoratiivseid elemente, nagu sulgi, vääriskive ja litreid, luues meigilook’e, mis said sama ikooniliseks kui disainerite kollektsioonid. Tema tööd sellistele brändidele nagu Christian Dior ja John Galliano lõid trende ning tema ainulaadne lähenemine inspireeris miljoneid fänne.
Pat sai moe mitmekesisuse pioneeriks. Ta osales legendaarse „Musta numbri” loomises Vogue Italia jaoks (juuli 2008) ning tegi mitmekesisuse oma brändi Pat McGrath Labs peamiseks ideeks, mille ta lõi 2015. aastal. Bränd saavutas kiiresti edu: 2018. aastal hinnati selle väärtuseks miljard dollarit. Ent viimastel aastatel on Pat McGrath Labs seisnud silmitsi väljakutsetega: kõrged hinnad, vähenenud turundus ja kõrgetasemelise lähenemise kommertslikuks muutmise raskused on viinud väärtuse langusele. Brändi fännid on mures selle tuleviku pärast, eriti nüüd, kui Pat asus Louis Vuittonis La Beauté loomingulise juhi rolli.
Pat McGrath ei ole pelgalt jumestaja, vaid tõeline visionäär, kes on moe ja iluvaldkonna uutmoodi määratlenud. Tema uus roll Louis Vuittonis tõotab olla oluliseks peatükiks tema karjääris ning La Beauté tootesari, võimalus tõestada, et tema talent suudab vallutada ka konkurentsitiheda turu.