Sel suvel on minimalism ja Old Money esteetika taandunud tagaplaanile. It-tüdrukud nagu Hailey Bieber ja Lisa valisid sel suvel Pucci brändi värvikad mustrid. Tundub, et see vallutas kõik luksuslikud puhkealad ja moehuvilised. Isegi Naomi Campbell laulis Pucci viimases reklaamikampaanias.
Kuid Pucci Summer ei sündinud 2025. aastal. 1950. ja 1960. aastatel särasid kuulsused ja jõukad naised juba Emilio Pucci värvikates rõivastes nii randades, igapäevaelus kui ka suusakuurortides. Just suusakostüümist sai alguse brändi lugu.
Saatuslik kohtumine
Ma olen esimene oma perekonnas mitmete põlvkondade jooksul, kes töötab.
– Emilio Pucci
Emilio Pucci tee moemaailma tippu erines enamikust disaineritest. Sündinud 20. novembril 1914. aastal Napolis, oli ta renessansiperioodist pärit aristokraatliku Firenze suguvõsa esindaja. Kandes markiis di Barsento tiitlit, elas Emilio suure osa oma elust Firenzes. Nooruses ei kuulunud mood tema huvide hulka: Emilio pühendus spordile ja poliitikale, valmistudes diplomaatiliseks karjääriks ning õppides Itaalia ja USA mainekates ülikoolides. Teise maailmasõja ajal teenis ta Itaalia õhujõududes sõjaväelendurina, tõustes 1948. aastaks kapteni auastmesse.

Emilio Pucci.
Foto: dati.camera.it
Moekarjäär algas ootamatult. 1947. aastal Šveitsi suusakuurortis kohtus fotograaf Toni Frissell Emilio Pucciga ja märkas tema ebatavalist suusakombinesooni, mille ta oli ise elastsetest kangastest õmmelnud. Selle kostüümi foto jõudis Harper’s Bazaari, tekitades ažiotaaži ja äripakkumisi. Emilio taipas kohe, et see on tema võimalus.
Pucci brändi sünd
Vaadeldes sõjajärgseid jõukaid rändureid Capri saarel ja Šveitsi Alpides, nägi Pucci oma sihtrühma – noori, vabadust ja eneseväljendust otsivaid naisi. Pärast suusakombinesoonide kollektsiooni esitlemist avas ta 1950. aastal esimese butiigi Capri saarel, kus tutvustas igapäevarõivaid. Samal aastal registreeris Pucci oma brändi, asutades peakontori oma perekonna paleesse Firenzes.
Emilio panustas uuenduslike kangaste peale – kergetele, elastsetele ja erksatele. Siid, puuvill ja jersey võimaldasid luua mugavaid, kuid efektseid siluette. Inspiratsiooni ammutades Vahemere kultuurist, töötas Emilio välja oma kuulsad psühhedeelsed ja geomeetrilised kujundid, mis said brändi visiitkaardiks. Ilma moehariduseta oskas ta värve ja kompositsioone meisterlikult kombineerida, teenides hüüdnime „Mustrite prints“. Täna hõlmab Pucci arhiiv üle 500 unikaalse mustri, mis jäävad brändi identiteedi aluseks.

Modell Firenzes toimunud näitusel Emilio Pucci rõivastes, 1966.
Kuldajastu
1950.–1960. aastatel oli Pucci oma hiilgeajal. Tema siidist salle ja kleite kandsid Jacqueline Kennedy, Grace Kelly, Sophia Loren ja Marilyn Monroe, kes maeti isegi oma lemmikus Pucci kleidis.

1970. aastate Emilio Pucci siidist kokteilikleit.
Foto: Joe Mabel

Emilio Pucci poolt disainitud naiste trükitud kangast topp ja püksid.
1960. aastatel laiendas Emilio oma kollektsiooni, lisades aksessuaare, ujumisriideid ja isegi kujundas vormirõivad lennufirma Braniff International Airways stjuardessidele. 1971. aastal kujundas Pucci Apollo-15 missiooni puna-valge-sinistes toonides embleemi.

Apollo 15 põhimeeskond missiooni embleemiga, 1971.
Pucci täna
Pärast Emilio Pucci surma 1992. aastal võttis brändi juhtimise üle tema tütar Laudomia Pucci. 1990. aastatel sattus bränd raskustesse, kuna tollane minimalism oli teravas kontrastis Pucci ereda ja väljendusrikka stiiliga. 2000. aastal sai bränd uue hingamise tänu LVMH investeeringutele, olles nüüdseks ettevõtte täielik omanik. Alates 2021. aastast on brändi loovdirektor Camille Miceli, kes jätkab „Mustrite printsi“ pärandi elavdamist.